Izvještaj o rezultatima projekta "Didaktička farma: Vrijednost dobre hrane od sjemenja do tanjura"

Provedbom projektnih aktivnosti u sklopu projekta „Didaktička farma: Vrijednost dobre hrane od sjemenja do tanjura“ dodala se nova dimenzija redovitom odgojno – obrazovnom sustavu, kojom su djeca stekla nova znanja i vještine, te su naučila važnost prirodnog uzgoja i zdrave prehrane čime se poboljšava kvaliteta njihovih života. Uz navedeno, tradicionalnim se pristupom u održavanju farme, kao i brigom za magarce, poradilo na očuvanju lokalnog identiteta. Projekt se provodio na posjedu OŠ „Vodnjan“ koji neposredno okružuje samu školu, i ima više od 4,5 hektara obradivog tla s maslinikom i starom štalom.

Ovim projektom su osmišljeni sadržaji koji su prostoru oko škole dali svrhu, istovremeno uključujući učenike škole u njegovo oblikovanje. Na taj smo način učenike OŠ Vodnjan – Dignano, djelatnike škole, roditelje, ali i sve građane Grada Vodnjana uključili u obnovu i uređenje navedenog prostora, ponovno ih spajajući s prirodom, potičući međusobnu interakciju i bolju komunikaciju, kreiranje novih ideja i rješenja za aktualne potrebe lokalne zajednice uz najveću  vrijednost – sudjelovanje u procesu stvaranja hrane od sjemenja do tanjura. Učenici su naučili što je sve potrebno da bi se uzgojilo organsko voće i povrće, koju vrijednost ima takva hrana, koji se proizvodi mogu kasnije napraviti, te kako te proizvode vrednovati. Metodom učenja kroz rad i zabavu prikazali smo kako se može živjeti i jesti zdravo, a pritom i uživati u tome, čuvati prirodu, te razvijati svoja znanja i vještine. Također, ovim projektom smo uspjeli nastaviti brigu o posljednja tri magarca u Vodnjanu, osiguravajući im staju s dvorištem i pašnjak. Očuvanje i vrednovanje lokalnih pasmina doprinjelo je očuvanju i promicanju tradicije koja je veoma važna za Grad Vodnjan i njegovo stanovništvo.

Rezultati koji su postignuti ovim projektom su sljedeći:

  1. Ojačali smo partnerske odnose s udrugama uključenim u projekt, Gradom Vodnjanom i OŠ Vodnjan – Dignano te krenuli u realizaciju novih zajedničkih projekata
  2. Preuređeno je zapušteno školsko zemljište u svrhu kvalitetnog provođenja slobodnog vremena djece, kao i održavanja nastave u prirodi
  3. Uređenjem staje omogućen je kvalitetniji smještaj magarcima, koji su u programu zaštite istarskog tovara
  4. U školskom vrtu uzgaja se više desetaka autohtonih sorti povrća, grahorica, voća i žitarica organskim uzgojem (luk, slanutak, rajčice, tikvice, ...), te se 10 - 15% proizvedene hrane donira školskoj kuhinji za prehranu učenika
  5. Edukativnim aktivnostima obuhvaćeno je više od 400 djece, te 40-tak članova i zaposlenika organizacija partnera koji su dobili priliku savladati nova znanja i vještine u području zaštite okoliša i održivog razvoja
  6. U dogovoru s nastavnim osobljem provedene su edukativne aktivnosti pomoću metoda učenja kroz rad
  7. Učinjeni su svi prvi koraci za uključivanje OŠ Vodnjan - Dignano u program Eko škola
Don't have an account yet? Register Now!

Sign in to your account